۸ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۲۳

برلوسکنی به دیدار نمایندگان می رود/ ادامه بحران سیاسی در ایتالیا

برلوسکنی به دیدار نمایندگان می رود/ ادامه بحران سیاسی در ایتالیا

بحران سیاسی ایتالیا که از عصر روز شنبه با استعفای پنج وزیر، روند جدی به خود گرفته عصر امروز دوشنبه با دیدار برلوسکنی با نمایندگان حزب آزادی مردم، وضعیت جدیدی به خود می گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر اسبق ایتالیا و رهبر حزب آزادی مردم، امروز با نمایندگان این حزب در پارلمان دیدار می کند.

این دیدار در حالی انجام می شود که دستور برلوسکنی به پنج وزیر حزب آزادی مردم برای استعفا از دولت ائتلافی انریکو لتا، سبب شده تا ایتالیا وارد یک بحران سیاسی جدی شود.

دلیل دستور برلوسکنی به این پنج وزیر برای استعفا، اقدام دولت در افزایش نرخ مالیات اعلام شده است، اما این کشور از چند هفته قبل و با اعلام طرح اخراج برلوسکنی از سنا وارد بحران شده بود.

در همین رابطه از روز گذشته تلاش هایی برای یافتن متحدان جدید در پارلمان از سوی لتا آغاز شده تا بدین ترتیب از برگزاری انتخابات مجدد در ایتالیا جلوگیری شود.

لتا به عنوان نخست وزیر ایتالیا در ادامه این رایزنی ها شب گذشته به دیدار "جورجیو ناپولیتانو" رئیس جمهور رفت. بر اساس قانون اساسی ایتالیا مسئولیت انحلال پارلمان و اعلام برگزاری انتخابات مجدد در ایتالیا بر عهده رئیس جمهور این کشور است.

ناپولیتانو ابراز امیدواری کرده که بحران سیاسی موجود در این کشور، بدون نیاز به برگزاری انتخابات جدید حل شود. انتخابات قبلی ایتالیا در ماه فوریه سال میلادی جاری برگزار شده بود.

در همین رابطه اعلام شده که به احتمال زیاد روز چهارشنبه هفته جاری جلسه رای اعتماد به انریکو لتا در کابینه ایتالیا برگزار می شود. لتا پیش از استعفای این پنج وزیر در تلاش بود تا از مجلس رای اعتماد بگیرد، اما اقدام آنها سبب شد تا نخست وزیر ایتالیا در چالشی جدید گرفتار شود.  

کد خبر 2145775

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha